Chtěl jsem prodat svůj VW Passat a oslovil s žádostí o nacenění AAA Auto. Volali mi, vyptali se na všechny věci vč. nájezdu, výbavy, poškození, …, a nabídli mi 130.000 Kč. I když to nebyla mnou preferovaná částka, byl jsem ochoten slevit. Domluvil jsem se tedy s nimi, že přijedu na brněnskou pobočku. Pro jistotu jsem s sebou vzal automechanika, který se o auto posledních 5 let staral.

Na pobočce se nás ujal sotva 20letý klučina a začal sepisovat výbavu a stav vozidla (i přesto, že všechny informace měli z předchozího dne k dispozici). Věděl o nabídnuté částce a vyžádal si zkušební jízdu. Během jízdy identifikoval několik problémů, které – jak se ukázalo – nebyly problémem, ale pouhou neznalostí fungování vozu. Vrátili jsme se a mladík otevřel při běžícím motoru kapotu… Podle zvuku identifikoval, že je „jakási součástka v čudu“. Mechanik ho ihned vyvedl z omylu, že tato součástka byla vyměňována před 6 měsíci (opotřebovaný kus ležel zabalený v kufru). Mechanik se snažil najít jakoukoli chybu… Se servisní knížkou vyplněnou autorizovaným servisem jsme ale veškeré snahy výkupčího ustáli.

Po 2 hodinách zdržování přišel a nabídl cenu 80.000 Kč se zdůvodněním, že auto má hodně najeto! Tuto informaci ale měli k dispozici celou dobu. Rezolutně jsem odmítl.

Po dvou dnech volá výkupčí z AAA Auto a říká, jak moc by chtěli moje auto vykoupit a že po zvážení nabízejí 110.000 Kč s tím, že musím ten den přijet. Požadoval jsem garanci, že se nebude situace opakovat, když po telefonu mi nabídnou více a na místě cuknou. Výkupčí mě nechal čekat na lince s tím, že zavolá přímo na pobočku manažerovi… Po chvíli svou nabídku snížil na 90.000 Kč.

Praxe AAA Auto: nalákat na částku 130.000 Kč, zdržovat u výkupu, nabídnout 80.000 Kč. To stejné mi udělali před lety při prodeji Fordu Mondeo, kdy po telefonu nabídli více, při osobním výkupu razantně snížili cenu, přitom auto se nakonec prodalo v jiném bazaru za výrazně vyšší cenu.