Potřebujeme-li v písemném styku cokoli zdůraznit, můžeme použít tučný řez, kurzívu nebo tučnou kurzívu. Mezi neméně populární formy zvýrazňování patří

umístění na samostatný řádek,

změna fontu a nově také použití barev.

V životě se mi poštěstilo vidět e-mail, který byl psán 5 fonty (vč. Comic Sans), 8 barvami (vč. růžové) a který měl za posledním odstavcem 12 vykřičníků. Úprava to zajisté byla velmi optimistická a příjemce určitě potěšila, avšak byla zcela nevhodná.

Při používání barev je třeba myslet na to, že příjemce nemusí být vybaven barevnou tiskárnou. Barvy jako růůůžová, žlutááá nebo tyrkysovááá nebudou na monochromatické tiskárně dobře viditelné. Příjemce je vytiskne nejvýše v padesáti odstínech šedi a bude vááážně naštvaný :)

Máte‑li rádi barvy, použijte jen ty výrazné pro monochromatický tisk (černá, hnědá, indigová, vínová, …).

Radim Martynek ODBORNÁ TÉMATA

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *