Cílem obchodníků je dostat peníze do pojišťovny…
… cílem likvidátorů je peníze v ní udržet.

Dne 21.12.2015 způsobil klient České pojišťovny škodu, když svým vozem nacouval do mého zaparkovaného auta, poškodil jej, vystoupil, škodu omrknul, nasedl a z místa nehody ujel. Díky kamerovému systému byl odhalen, Policií České republiky kontaktován, načež se k nehodě přiznal, dodatečně sepsal nehodový formulář, který jsme oba stvrdili podpisy, a vše nahlásil pojišťovně.

Dne 22.02.2016 pojišťovna tvrdí, že nehoda se nestala popsaným způsobem.
Dne 11.03.2016 mě majitel vozu (rodinný příslušník řidiče, který škodu způsobil) informuje, že video nahrávku z průběhu vzniku škody předal České pojišťovně.
Dne 26.04.2016 zametá policie vše pod koberec, když vydává stanovisko, že řidič nebyl zjištěn. Zvláštní ale je, že on se dávno k činu doznal.

Následovalo roční kolečko mezi Policií ČR, dopravními inspektoráty, Městskou policií Stříbro, která záznam pořídila a předala, starcem-řidičem, jeho synem a pojišťovnou… a i po roce pojišťovna tvrdí, že nehoda se nestala.

Dne 06.03.2017 mi Policie ČR posílá vyrozumění, že stížnost na postup policistů byla důvodná, a omlouvá se.

V roce 2017 oslovil Českou pojišťovnu můj právní zástupce a … náhle … pojišťovna přiznala, že nehoda se stala popsaným způsobem. Dne 12.07.2017, tj. 18 měsíců od nahlášení škody, mění Česká pojišťovna postoj, přiznává, že škoda vznikla popsaným způsobem a náhradu škody, způsobenou jejím klientem, vyplácí.

Ponaučení: V této zemi si bez právníka zřejmě ani neprdnete :-) Je to smutné, ale je to tak. Pohádky o tom, jak Česká pojišťovna proplácí do 5 dní většinu škod, jsou jen marketingové hry, které vás mají zlákat!

A ani AXA pojišťovna na tom není lépe:

V roce 2023 jsme si objednávali pojištění pro případ storna cesty na Bali, kdy jsme jako primární důvod požadovali ochranu pro případ onemocnění covidem, ale součástí podmínek bylo storno pro případ úrazu a/nebo hospitalizace. Pojistil jsem 10člennou skupinu přátel a statisticky 1 z 10 vážně neodletěl kvůli úrazu. Kvůli zlomené ruce, hospitalizaci a okamžité operaci požádala kamarádka pojišťovnu o uhrazení letenky. AXA reagovala promptně zamítavým stanoviskem, přestože právě pro tyto účely jsme byli pojištěni. Takže AXA nikdy více! 

Radim Martynek ZE ŽIVOTA

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *